You are here: Home » Uncategorized » E-mailing -jak pisać i zdobywać odbiorców

E-mailing -jak pisać i zdobywać odbiorców

Zaczynamy od zasady TRZECH – czyli od trzech kluczowych aspektów w e-mail marketing

E-mail marketing jest narzędziem, który opiera się na trzech podstawowych zasadach:

  1. Baza odbiorców
  2. Wiadomość, czyli otwórz i kliknij
  3. Oczekiwana akcja na www

Baza odbiorców

Jeżeli nie masz swojej bazy odbiorców, to nawet jeśli stworzysz mailingowe dzieło – nie otrzymasz tego, czego pragniesz. Baza to źródło powodzenia e-mail marketera. Podkreślam jednak, że nie tylko stworzenie bazy jest ważne (pozyskiwanie kolejnych subskrybentów), ale także dbanie o nich (zadbanie o jakość, aktualne informacje i poprawną bazę). To jest jeden z podstawowych kluczy do sukcesu

Wiadomość, czyli otwórz i kliknij

Od tego, jak skonstruujesz wiadomość:

  • jej układ;
  • atrakcyjna treść;
  • odpowiedni format treści;
  • zdjęcia i grafika;
  • zachęta do podjęcia akcji (call – to – action – CTA)

uzależnione jest to, czy odbiorca zainteresuje się przysłaną do niego treścią i czy kliknie na odpowiednie łącze, które poprowadzi go do Twojego serwisu www. Jak to jednak uczynić? Należy stworzyć taki tytuł, temat wiadomości, który z odpowiednią etykietą w polu nadawcy, zachęci do zapoznania się z treścią maila bądź newslettera

Oczekiwana akcja na www

Ok, spełniłeś już dwa powyższe warunki, teraz ten trzeci, uwieńczający Twój sukces. Odbiorca pędzony ciekawością po przeczytaniu tytułu wiadomości klika na łącze i ….. wchodzi na Twoją  stronę. A później ta magiczna chwila – dokonuje zakupu (produkty) lub robi zamówienie i wypełnia formularz kontaktowy (usługi)

Trzy klucze sukcesu

 

zostają osiągnięte.

I cudnie. Jednak jest ale…

Sukces będzie osiągnięty tylko wtedy, gdy te trzy elementy zostaną wykonane na 100%. Jeżeli jeden z nich kuleje … możesz się liczyć z porażką.

Niedopracowana baza użytkowników nie otworzy Twojego maila, mimo tego, że pięknie go zredagujesz, ozdobisz grafiką, a  nawet dasz zachwycający tytuł. Nieatrakcyjny przekaz, nie zainteresuje dobranej bazy użytkowników. A jeśli nawet będziesz miał dobraną bazę, która chętnie kliknie i przejdzie na … nieatrakcyjną stronę internetową, do której prowadzi link .. wówczas nie zyskasz klienta.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *