You are here: Home » Uncategorized » Dobrowolnie, bez przymusu czyli o budowaniu bazy subskrybentów

Dobrowolnie, bez przymusu czyli o budowaniu bazy subskrybentów

Własna baza subskrybentów to Twój skarb, o który musisz dbać i chronić.

Dziś o tym jak

Dobrowolnie, bez przymusu zbudować własną bazę subskrybentów

Jedną z alternatyw jest zakup bazy bądź jej dzierżawa, czyli wysyłanie wysyłek w Twoim imieniu. Pamiętaj o zgodzie odbiorcy na komunikację elektroniczną.

Aleee….

Czy nie lepiej smakuje zbudowanie własnej bazy subskrybentów?

Owszem, jest to:

  • bardziej czasochłonne;
  • ale pokora, wytrwałość i konsekwencja przyniosą rezultat, którego oczekujesz
  • poza tym jest bezpłatna, co jest ważne zwłaszcza wtedy, gdy … no wiesz, kiedy

Ponadto większość e-marketerów uważa, że własnoręcznie zbudowana baza danych jest w stanie zapewnić minimum 2 lub 3 razy większą konwersję na poziomie budowania ruchu w serwisie lub w sprzedaży produktu 

Nie będę Cię oszukiwać.

Nie należy to do zadań łatwych i prostych.

Im szybciej rozpoczniesz budowę, tym szybciej zwiększysz szansę na odniesienie sukcesu w e-mail marketingu.

Ale .. nie ma rzeczy niemożliwych. Zatem zaczynamy.

Jak zmotywować internautę do podania adresu e-mail?

Wiele jest sposobów na zbudowanie własnej bazy.

  1. Zwróć uwagę na profil klienta – ma być indywidualny czy biznesowy
  2. Charakter oferty – impulsywny (zakupy pod wpływem emocji), czy racjonalny (zakup po głębszej analizie)
  3. Zastanowienie się, jaką rolę w decyzji zakupowej odgrywa niska cena, a jaką prestiż, która oznacza wyższą marżę

Kluczowymi motywatorami do podania swojego e-maila są:

  • obietnica rabatu i promocji – zniżka za pierwsze zakupy, stały rabat za zapis do newslettera, który informuje o promocjach
  • szybki dostęp do informacji – od praktycznej i poradnikowej do informacji o promocji i wyprzedaży
  • za darmo – upominek lub gadżet, będące prezentem za zarejestrowanie się
  • dostęp do treści premium – analizy, statystyka, raport jako podziękowanie za dane kontaktowe
  • nowy produkt, nowa wersja dla klientów lojalnych
  • oszczędność czasu – newsletter pozwala na odszukanie informacji, która interesuje klienta. Przeszukiwanie stron wymaga czasu
  • rekomendacje
  • edukacja, która pozwala na wymianę wiedzy w zamian za podanie adresu i zgodę marketingową

Segmentacja bazy odbiorców

Twoja baza rośnie w siłę. Oznacza to, że nadszedł czas na segmentację, czyli stworzenie kilku grup, które są do siebie w miarę podobne. Dzięki temu zoptymalizujesz odbiorców treści przez dostarczenie oferty, która jest najbardziej do niej dostosowana. To z kolei gwarantuje lepszą efektywność e-mailingu marketingowego w kwestii: otwieralności, klikalności i konwersji.

W jaki sposób przeprowadzić segmentację bazy odbiorców?

Bazuj na:

  • danych deklaratywnych – użytkownik wypełnia formularz rejestracji bądź ankiety, sam odsłania swoją prywatność. Podaje dane na temat wieku, płci, miejscu zamieszkania, pracy)
  • danych behawioralnych, czyli takich, które wynikają z monitorowania jego zachowania. Możesz to zaobserwować na polu e-mail marketingu (jak często otwiera wiadomości, jakich informacji szuka, jakie produkty go interesują, co ogląda po wejściu na stronę www)

W następnym wpisie będzie o zakupie bazy zewnętrznej, wadach i zaletach oraz zakupie rekordów

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *