You are here: Home » Copywriting » Jak Cię czytają, tak Cię odbierają

Jak Cię czytają, tak Cię odbierają

Jeśli jesteś celebrytą to…

Ale załóżmy, że nie jesteś. A jeżeli nie jesteś i dopiero budujesz swoją markę w sieci, to nie oszukujmy się.

Każdy kto wpisze w wujka Google Twoje nazwisko, to wyświetli się to, co sam o sobie napisałeś – sprawdziłam – PRAWDA

A od tego, jeżeli kogoś naprawdę interesujesz pod kątem osobistym bądź zawodowym – bądź pewien, zostaniesz prześwietlony jak klatka piersiowa badaniem RTG (pewnie tego nie wiesz, ale to najczęściej wykonywane zdjęcie rentgenowskie – wiem, sama robiłam – skutki uczenia się w szkole medycznej na kierunku elektroradiologia).

Jak zatem przedstawić się w sposób taki, aby ktoś pokiwał głową i powiedział: super gość, podejmujemy z nim współpracę, można mu zaufać.

Niełatwo jest przedstawić siebie. A opisać siebie w sposób konkretny – jeszcze trudniej.  
Spójrz na zwykły list motywacyjny.

  • Musisz ukazać siebie, jako profesjonalistę,
  • jednocześnie pokazać swoją prawdziwą naturę
  • i do tego nie wyjść na przechwalającego się.
  • Mile widziane jest poczucie humoru, z tymże, czy masz pewność, że akurat ten rekruter to doceni?

Ciężka sprawa prawda?

Twój odbiorca chce wiedzieć o Tobie jak najwięcej w czasie jak najkrótszym. Oczekuje takich odpowiedzi jak:

  • Jakie jest Twoje największe osiągnięcie
  • Co jest Twoją pasją
  • Jaki masz temperament

Pomyśl, co może sprawić największe wrażenie na Twoim odbiorcy. A później dorzuć coś, co pozwoli, że się do Ciebie w myślach uśmiechnie.

Zaczynamy

Pokaż, a nie opisuj

Zrób listę swoich zawodowych i niezawodowych zdolności. Zawodowe nie potrzebują aż takiego wyjaśnienia. Niezawodowe to skutek Twoich osobistych doświadczeń. Pamiętaj o Twoich umiejętnościach nie musi świadczyć prestiżowa szkoła. Szczerze? Ja swoje umiejętności szlifowałam po szkołach.

Pisz o tym czego dokonałeś, a nie to, kim jesteś. Przez to Twoje przedstawienie będzie naszpikowane czasownikami, dzięki którym będziesz się pokazywać jako osoba bardzo aktywna.

Aby wyeksponować jakie masz umiejętności, dopasuj je do swojej potencjalnej, bądź aktualnej pracy. Np. pracując w biurze podróży fajnie by było, gdybyś miał pasję podróżowania i to nie tylko palcem po mapie. Bądź pracując w sklepie rowerowym, dobrze, żebyś był pasjonatem wycieczek rowerowych, który sprawdza nowe trasy dla turystyki tego rodzaju.

Używaj świeżego języka 

Sprawdź, które ze słów są najczęściej używane. Zobacz, jak często pojawiają się słowa:

  • motywacja
  • kreatywność
  • doświadczenie
  • efektywność
  • ekspert
  • lider
  • innowacyjny
  • analityczny

Zaraź swoją energią

Nie używaj sztywnego słownictwa. Pisz zawsze od serca.

  • zastosuj mieszankę słowną – przepis – to co oficjalne, z tym co codzienne

Jan Kowalski: reżyser, podróżnik, dziennikarz, specjalista od PR, miłośnik jajek po wiedeńsku

  • pisz o tym co kochasz robić

Justyna Nosorowska: redaktorka, copywriterka, pasjonatka słowa pisanego, kocha naturę i aktywność w działaniach, pomaga w adopcjach psów i każdego by przygarniała.

  • zaintryguj przeciwnościami

Dorota Szelągowska: królowa chaosu, która kocha porządek, spontaniczna i uporządkowana, otaczająca się kolorami i bielą.

Wyeksponuj coś, co zwróci szczególną uwagę Twojego odbiorcy.

  • Przedstaw się od strony prywatnej (delikatnie, nie za dużo)

Justyna Nosorowska (sorki, znowu ja): Matka syna, właścicielka dwóch adoptowanych psów. Maniaczka kupowania dobrych książek. Totalny lodożerca

  • potraktuj z dystansem swój zawód

No i znowu ja: prawdziwy Sherlock Holmes i maratończyk jednocześnie: Odkrywa błędy ortograficzne i literówki i niezmordowanie ściga autorów tekstów.

Eksperymentuj, napisz, popraw, rozciągnij, skróć, poszerz. Niech Twój obraz zmienia się tak, jak Ty się zmieniasz

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *